Az alábbi francia nyelvű általános kérdőívet a kezdők vagy újrakezdők számára terveztem. Középiskolai képzésben leginkább a kilencedik osztályba való belépéskor, a második idegen nyelv elkezdésekor az első órán vagy első óra előtt küldeném el a tanulóknak az előzetes tudásuk felmérése céljából, tekintetbe véve azokat a tanulókat is, akik már tanultak franciául. A kérdőív átfogóan különböző témakörökre kérdez rá és a nyelvtani ismeretek is szükségesek a kérdések megválaszolásához. A kérdőív kitöltése rávilágít a diákok szókincsének gazdagságára, nyelvtani tudásukra, valamint az íráskészségüket is felméri egy rövid bemutatkozás formájában. Egy rövid videó a hallás utáni szövegértés mérésére szolgál. A teszt végén az egyéni véleménynyilvánítás során azt is megkérdeztem, hogy mennyire találta hasznosnak a feladatokat.
A hét kérdést nem nehézségi sorrendben tettem fel. A célom az volt ezzel, hogy mennyire tud a tanuló gyorsan átváltani a különböző feladattípusok és készségek használata között.
Szándékosan nem tettem fel azt a kérdést, hogy tanultak-e már francia nyelvet, mert úgyis kiderül a válaszadásaikból. Hasznosnak találom a szintfelmérés ezen módját, mert gyorsan ki lehet értékelni és visszajelezni az eredményeiket a teszt kitöltőinek.